Обилазница Београда повезује крак Коридора Xб, Е-75 (граница са Мађарском, Хоргош - Нови Сад - Београд) са Коридором X, Е-70 (граница са Хрватском, Батровци - Београд), државни пут IБ реда број 26 и Рутом 4, Е-763 (Београд – Пожега - граница са Црном Гором Бољаре) и поново делом Коридора X, Е-75 (Београд - Ниш - Прешево - граница са Македонијом).
Завршетком Обилазнице Београда преусмерава се саобраћај са преоптерећене основне мреже градских саобраћајница на Обилазницу, што доприноси скраћењу времена путовања за транзитне токове, смањењу броја саобраћајних незгода, трошкова експлоатације возила, штетних гасова и буке од возила на ужем градском подручју.
Обилазница Београда састоји се из следећих деоница:
деоница А: Батајница-Добановци - радови завршени на траси и на петљама Добановци и Батајница.
деоница Б: Добановци – Бубањ поток
Састоји се из 6 сектора, и то:
- сектори Б1-Б3: Добановци - мост на Сави код Остружнице: Завршени радови
- мост на Сави код Остружнице: Завршени радови
- сектор Б4: Завршена десна трака аутопута у фази I, завршени радови на изградњи леве траке аутопута (фаза II), петљe „Орловача" и „Петлово Брдо".
- сектор Б5: Завршена десна трака аутопута од петље „Орловача" до тунела Стражевица (фаза I), завршени радови на изградњи леве траке аутопута (фаза II) укључујући 3 моста и тунел Стражевица (лева цев)
- сектор Б6: завршени радови на изградњи пуног профила аутопута од тунела Стражевица до петље „Бубањ Поток"
Деоница Ц: Бубањ Поток – Панчево (Е-70) - предстоје радови
ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ ДЕОНИЦЕ:
Укупна дужина Обилазнице од Добановаца до Бубањ потока износи 47,4 km и пројектована је са рачунском брзином од 120 km/h.
Профил пута се састоји од:
- возне траке ............................ 4 x 3,75 m
- зауставна трака ...................... 2 h 3,00 m
- ивичне траке .................... 2 h 2 x 0,50 m
- разделна траке .............................. 4,00 m
- банкина ................................... 2 h 1,50 m
Укупно ......................................................30,00 m
Најмањи примењени радијус хоризонталне кривине је 1.000 m, а највећи уздужни нагиб 3.8%
ЧВОРОВИ И ПЕТЉЕ:
На деоници је пројектовано пет чворишта: два на крајевима и три у средњем делу деонице.
Ситуациона и висинска решења основне трасе су постављена тако да ће у будућности бити могућа изградња и других петљи уколико за то буду постојали оправдани саобраћајни разлози.
МОСТОВИ:
На делу од Добановаца до Бубањ потока се налази 41 локалитет мостова са 79 конструкција.
Највећи мост је преко реке Саве код Остружнице који се састоји од три конструкције укупне дужине 1.965m (челичне конструкције преко реке и прилазних бетонских конструкција на обе обале).
Сви остали мостови су бетонски, а по величини се издваја пет мостова: "Света Петка" (408m), „Железничка река“ (406 m), „Кијевски поток“ (571 m), „Топчидерска долина“ (597 m) и „Мост преко железничке пруге“ (430 m).
ТУНЕЛИ:
На траси је пројектовано четири тунела: „Липак“ (делом испод платоа железничке станице Остружница, дужина 665 m), „Железник“ (699 m) i „Бели поток“ (испод Авалског пута, 360 m) са две тунелске цеви, као и тунел „Стражевица“ (испод Ресника, 745 m) са две одвојене цеви.