Радионица 2020.
-
ASECAP-ова 7. Радионица за маркетинг и комуникације, Беч 2020.
ASECAP-ова седма Радинаица о маркетинг и комуникацијама одржана је 28. фебруара 2020 год. у седишту ASFINAG-а у Бечу. Циљ сесија су биле маркетиншке кампање и акције за промоцију путне инфраструктуре са наплатом путарине и друге врло информативне и иновативне теме.
Према врло амбициозној Агенди то је била прилика за чланове ASECAP-а да размењују информације, своје најбоље праксе и иновативне услуге у вези са иницијативама и активностима својих купаца.
Програм радионице се састојао од две одвојене панел дискусије које су обрађивале следеће теме: учешће купаца у ASFINAG “chatbot” програмима, Кампањи „Ascendija“ за безбедност саобраћаја на путевима, Маркетингу у дигиталном свету, програмским попустима на претплату за путарину предложеном на мрежама APRR, SANEF i VINCI AUTOROUTES, IBTTA кампањи “Moving America” - за унапређјење јавне информисаности, затим, о становишту EU EIP-а о активностима Експертске групе за саобраћајне информативне услуге, презентоване су прикупљене најбоље праксе и преглед смерница за распоређивање комоанија Tollvais Corporate -"Citizenship" и доприноси друштвеном прихватању и јачању лојалности купаца, иновативна презентација под називом “Зимске игре“ и рад о Мењању климе са презентацијом ABERTIS-овог глобалног програма безбедности на путевима.
Све презентације су доступне на линку
Радионица 2019.
-
ASECAP-ова 6. Радионица за маркетинг и комуникације, Загреб 2019.
Хрватско удружење аутопутева под наплатом (ХУКА) је била домаћин 6. годишње радионице о маркетингу и комуникацијама о темама које се тичу аутопутева. Радионица је одржана у Загребу 12. априла 2019. године.
Целодневни боравак под називом Маркетиншке кампање и активности у циљу промоције аутопутева под наплатом окупио је 45 учесника из 15 земаља укључујући представнике Марока и Руске Федерације. Одржано је 10 презентација, кроз две панел дискусије, уз мноштво питања и вредну размену искуства међу специјализованим стручњацима који дефинишу и спроводе комуникацијске процесе у својим друштвима.
Од оператера аутопута до оператера мобилности
Фокус радионице је био нови концепт схватања аутопутева при чему је наглашено да друштва за аутопутеве више нису пружаоци услуга коришћења инфраструктуре већ постају пружаоци комплексне услуге мобилност која мора укључивати и додатне вредности осим коришћења саме инфраструктуре. Аутопутеви се континуирано дигитализују чиме се добија прилика за развој нових услуга и како је нагласио г. Ferrante из Италије, друштва су прешла пут од коришћења факса до употребе друштвених мрежа за само 25 година.
Одржане презентације су пружиле увид у следеће теме:
- нове, иновативне услуге за кориснике попут мобилних апликација, услуге дељења вожње те услуге електро-мобилности
- маркетинг и комуникација путем друштвених мрежа (Twitter, Instagram, You Tube, блогови, Facebook)
- промоција аутопутева под наплатом путем нових дигиталних комуникација и самоуслужних web портала - алати за праћење задовољства корисника и како са учинком пратити и анализирати потребе корисника
- добре праксе и иновативне активности на одмориштима, паркиралиштима и пратећим услужним објектима
Самоуслужни web портали
Аустријски ASFINAG је унапредио свој ЕНЦ web портал и тако омогућио корисницима самостално управљање својим рачунима и уређајима. Циљ је био начинити web страницу пријатељском, кориснијом за кориснике и унапредити је за коришћење преко мобилног телефона, што се показало траженије од мобилних апликација. Самопослужни web портал доступан је на 12 језика. Слично начело увођења поједностављених процеса управљања ЕНЦ рачунима који су пријатељски за кориснике успоставило је и португалско друштво Бриса.
Туристичке земље попут Словачке и Хрватске показале су своју усмереност на пружање што квалитетнијих информација, од доласка у земљу до доласка на крајње одредиште, што подразумева опште информације, оне о туристичким знаменитостима, одмориштима, услугама помоћи на путу. Словачка је то спровела кроз специјализоване инфо центре на улазним тачкама у земљу.
Словеначки DARS је презентовао целокупну кампању информисања јавности и корисника о преласку на нови систем наплате путарине путем „free flow“ без наплатних рампи, те свеобухватним активностима осмишљавања логотипа, продајних места, web странице, иновативног оглашавања путем камиона на аутопутевима и др. Успешност је доказана резултатима јер је 1. априла 2018. године, када је нови систем преко ноћи пуштен на коришћење, чак 99.5% корисника било опремљено новим уређајима.
Које изазове носи будућност
Испитивања задовољства корисника указује на нека будућа очекивања корисника и будуће пројекте који ће за 10 до 20 година донети нове изазове за управљаче аутопутевима; како ублажити гужве, осигурати услугу подељеног путовања, омогућити брзо пуњење електричних возила, одговорити на изазове аутономних возила, смањити број возила, а повећати број услуга.
Из свега изнесеног је видљиво да су маркетинг и комуникације присутни на свим нивоима пословања друштва за аутопутеве. Председник ХУКА-е гдин Шкргатић је истакао да је главни циљ пружити кориснику најбољу вредност за новац. Ставити корисника у средиште интереса и омогућити му целовиту услугу, а не само један сегмент, понудити му најпримеренији пакет коришћења услуге. Закључено је такође да све што чинимо као управљачи оставља утисак на кориснику и брендира управљача или аутопут у позитивном или негативном смослу.
Све презентације су доступне на линку