УО је усвојио записник са седнице у Загребу.
Генерални секретар г. Дионелис указао је на изузетно интересовање чланова за развој добре комуникационе политике/стратегије ASECAP Секретаријата. Чланови су добили важне информације у вези са променама у оквиру ЕУ институција са посебним освртом на на промене у оквиру Европске комисије у којој су два нова Генерална Директората: DGMOVE (за транспорт) и DGENERG (за енергију) заменила претходни веома значајни DGTREN који је покривао надлежности оба сектора у протеклом периоду.
Новоосновани DGMOVE представља Генерални Директорат ограничених надлежности, при чему је ИТС домен пребачен у надлежност DGENTERPRISE, док је преостали део ИТС пребачен у директорат DGMOVE/TEN.
Велики део Транспортне политике биће подељен међу осталим директоратима, а питање Евровињета ће бити испитано и од стране DGENV и од стране DG за климатске промене. Питањима државне помоћи везаним за транспортни сектор управљаће посебни генерални директорати за конкурентности.
Члановима су представљене развојне активности у оквиру сектора три COPER-а.
УО је обратио посебну пажњу на развојне делатности одбора COPER I, у којима је истакнуто да се главни приоритети налазе у доменима Евровињете, ЕЕТС-а и JPU/концесија. Констатовано је да ће два Генерална директорат а, за заштиту животне средине и за климатске промене испитати случај Евровињета. Од чланова је затражено да детаљно прате домен EETS сектора и да ојачају сарадњу са својим локалним администрацијама, како би се активно укључили у имплементацију ЕЕТС система у својим државама. У домену ЈПУ/концесија, Европска комисија разматра опције за предузимање одређених корака и анализу основних приоритета у радним и услужним концесијама, а ASECAP и његови чланови би требало да буду спремни да на одговарајући начин поступају у оквиру различитих форума, као и у оквиру ЈПП Групе коју ће ЕК највероватније основати.
У домену одбора COPER II истакнуто је да је да је ЕУ спремна да подржи активнији развој оквира безбедности у саобраћају ид а су ASECAP и његови чланови у највећој мери дали свој допринос на свим ЕУ панелима и форумима везаним за безбедност у саобраћају. Одбор COPER II је и, уз јаку подршку од стране КТС и ASECAP Секретаријата, припремио 2. ASECAP Годишњи догађај о безбедности у саобраћају, а чланови су добили информације о детаљима овог догађаја (приоритети, задаци, главни актери), и изразили своју убеђеност у успех ове конференције, која ће бити одржана 1. марта 2010.
Наглашена је потреба за координисаним акцијама ASECAP-а везаним за питања одрживости и заштите животне средине као приоритетима који се јављају у целом свету.
У оквиру одбора COPER III, презентован је документ о различитим развојима унутар ИТС система, при чему је истакнута активна улогу ASECAP-а и његових чланова. Документ се посебно фокусирао на улоге везане за функционисање IIWG (Радна група за интелигентну инфраструктуру, Easyway, е-безбедност, е-позив, план имплементације ИТС система састављен од стране Европске комисије и ELSA акциони план).
Извршни одбор COMEX је анализирао питања везана за еволуцију ASECAP-а у новим ЕУ институцијама, при томе узимајући у обзир развоје у области транспорта у ЕУ. Истакнуто је да, иако у ЕУ постоји разлика између термина наплате путарине и наплате накнада/пореза, сви ASECAP чланови вредно раде на пружању одличне путне услуге крајњем кориснику, тражећи од њега да плати одговарајуће накнаде.
УО је констатовао да државе морају да увиде да је неопходан механизам који ће омогућити одговарајуће управљање, наплату и реинвестирање доспелих прихода у истим областима како би се, на дугорочном плану, наставило пружање реалистичних и ефикасних услуга на њиховим путевима. Уколико се не предузму озбиљне активности развоју ових области, врло је вероватно да ће, у следећих неколико година, ЕУ државе бити сведоци континуалне деградације путне мреже, где ће корисници путева бити у обавези да плаћају добијање нулте услуге. Генерални секретар је истакао да таква “политика” не може бити одржива, ни у економском нити у политичком смислу, и да ће државе – пре или касније – увидети да ће доћи до ургентне потребе за налажењем ефикасног и професионалног начина управљања путевима.
У области политике смањења негативних утицаја на животну средину, УО је истакао да би ASECAP увек требало да подржи ставове да добар пут и одговарајуће управљање путевима/наплата путарине представљају алатке за социјално-економски раст и очување животне средине.
Спровођење плана буџета је усвојено уз примедбу да би примљени “аванс” у износу од 300.000 ЕУР добијених од стране Европске комисије требало задржати као дуг, и прогласити средствима која се добијају у износу једнаком износу трошкова за 2008. и 2009. годину. УО је потврдио да ће ЕУ субвенција представљати рекордера у смислу коначног профита и релевантних коначних извештаја о трошковима у финансијским извештајима за 2010. годину, када ће овај пројекат бити у потпуности одобрен од стране Европске комисије.
Дневни ред ASECAP Генералне скупштине у Ослу је усвојен.
Презентован је детаљан програм ASECAP-ових Студијских дана 2010. у Ослу. Студијски дани ASECAP-а 2011 ће се одржати од 29. до 31. маја у Белгији.
Чланови су добили опште информације о развоју наплате путарине на националној путној мрежи у Словачкој и ова чланица ће бити позвана да одржи презентацију о развојима на следећој, другој седници Управног одбора у 2010. години у Ослу.