Пројекат рехабилитације и унапређења безбедности путева (Road Rehabilitation and Safety Project – RRSP) је пројекат подршке међународих финансијских институција Влади Републике Србије у имплементацији Националног Програма Рехабилитације државне путне мреже.
Циљ пројекта је била израда техничке документације у виду Главног пројекта појачаног одржавања којим се обезбеђује: повећање употребне вредности и трајности пута, унапређење безбедности саобраћаја, укључење захтева локалне заједнице (социјални аспект) и поштовање захтева заштите животне средине у максималној могућој мери у датим условима просторног ограничења (контекст деонице) и ограничења која произилазе из врсте дозвољених грађевинских и саобраћајних интервенција (законски основ).
Деоница Бабушница – Свође припaдa Пиротском упрaвнoм oкругу, општина Бабушница, и део Јабланичком упрaвнoм oкругу, општина Власотинце.
Дeoницa у дужини oд 19,534 km припaдa држaвнoм путу IБ рeдa брoj 39 - Пирот – Бабушница – Власотинце – Лесковац – Лебане – Медвеђа – Приштина – Пећ - Државна граница са Црном Гором (гранични прелаз Чакор) (стaрa oзнaкa путa М-9) и прeдстaвљa дeo попречне сaoбрaћajнe вeзe кроз југоисточни део Србије.
Деоница је део Прojeктa прeдвиђeног зa пojaчaнo oдржaвaњe у oквиру Треће гoдинe њeгoвe имплeмeнтaциje.
У функционалном смислу, према Правилнику о условима које са аспекта безбедности саобраћаја морају да испуњавају путни објекти и други елементи јавног пута деоница се може сврстати у даљински међурегионални пут (везни међурегионални пут) и представља једну од основних саобраћајница југоисточне Србије и једина је попречна веза међународних путева Е75 и Е80.
Инвеститор: Јавно предузеће “Путеви Србије”
Пројектант: Joint Venture Project Biro UTIBER d.o.o. & UTIBER Ltd. & PANPRO
TEAM d.o.o. & DuoDec d.o.o. & Via Inzenering d.o.o.
Извођач: "ЈV TRACE GROUP HOLD PLC & TRACE SRBIJA AD NIŠ"
Надзорни орган: Joint Venture: IRD Engineering S.r.l. (JV Leader) and IRD Engineering
d.o.o. (JV Partner)
Вредност радова: 935 милиона динара
Радови на рехабилитацији деонице укључили су припремне радове (уклањање вегетативног материјала, крчење шибља, уклањање постојећих ригола, рушење постојећих елемената (бетонских ивичњака, ригола),рушење асфалта на делу конструкције, стругање асфалтних слојева, измештање инсталација, земљане радове (ископ хумуса, ископ материјала, израда насипа, уређење постељице, хумузирање банкина, облагање косина), радове на изради горњег строја (израда носећих слојева од дробљеног камена 0/63 и 0/31.5 mm), асфалтерске радове (израда изравнавајућег слоја, израда носећег слоја БНС и АБ на главној траси, раскрсницама, БУС стајалиштима, нишама), израда асфалтне риголе.
Санирано је 7 мостова, уређени су бујични токови на 6 локација, унапређен је систем одводњавања (санација постојећих пропуста и израда нових, ископ канала, израда затвореног система одводњавања у насељу), радови на потпорним зидовима (26 нових и 4 постојећа), радови на заштити косина, радови на саобраћајној сигнализацији и опреми, израду јавног осветљења, радови на изради пешачких стаза кроз сва насељена места, радови на измештању телекомуникационе мреже, итд.
Поред наведених, посебно значајни, реализовани су и радови на потпуној реконструкцији магистралног, секундарног и сеоског водовода у насељу Љуберађа.
Такође, извршена је и санација раније евидентираног клизишта „Љуберађа“ и тиме трајно осигурана стабилност трупа пута и заштита свих припадајућих инсталација у зони водозахвата из кога се пијаћом водом снабдева велики део пиротског и нишавског региона.
Радови на појачаном одржавању су изведени у периоду април 2022г.. – мај 2024.г.
Фотографије завршене деонице можете погледати на: IБ 39 Бабушница - Свође
Снимак из ваздуха на: 16.07.24. ЗАВРШЕНО ПОЈАЧАНО ОДРЖАВАЊЕ ДРЖАВНОГ ПУТА I Б РЕДА БРОЈ 39, ДЕОНИЦА БАБУШНИЦА – СВОЂЕ