ЗАВРШЕНА ИЗГРАДЊА БРЗЕ САОБРАЋАЈНИЦЕ ИВЕРАК-ЛАЈКОВАЦ, ПОДДЕОНИЦЕ ОД ИВЕРКА ДО ПЕТЉЕ ДИВЦИ

У присуству председника Владе Републике Србије Милоша Вучевића, министра за јавна улагања Дарка Глишића, амбасадора НР Кине у Србији Ли Минга, чланова владе, в.д. директора  Путева Србије и Коридора Србије, Зорана Дробњака и Александра Антића, представника извођача и подизвођача, као и локалних самоуправа, данас 01.02.2025.г. завршена је изградња брзе  саобраћајница Иверак – Лајковац, поддеонице Иверак - петља Дивци.

ОСНОВНИ ПОДАЦИ О ПРОЈЕКТУ

Стационажа почиње од државног пута IБ реда број 27 (Лозница-Ваљево-Лазаревац) од места Иверак преко новопројектоване кружне раскрснице  и преко саобраћајне петље „Дивци“ завршава се прикључком на  постојећу петљу „Лајковац“ аутопута Београд-Јужни Јадран.

Пројектним решењем, денивелисаним укрштајима обезбеђује се безбедно, квалитетно повезивање као и проходност осталих државних и локалних путева.

Мостови и пропусти којих има 26, су са одвојеним смеровима и различитих дужина. Најдужи мост је на км 13+980 који премошћује  реку Колубару, државни пут и локалне путеве, дужине око 928 м.

Већи део трасе се налази у плавној зони реке Колубаре око 52% трасе.

Усвојена рачунска брзина је 100 km/h, а примењени су следећи елементи:

  • возне траке  4x3,50 m =     14,0 m.
  • ивичне траке 4x0,50 m  =    2,0 m.
  • разделна трака 1x4,0 m =    4,0 m.
  • банкине            2x1,5 m =     3,0 m.

Укупна ширина карактеристчног попречног пресека је 23m.

Пројектом је обухваћено контролисано  одводњавање коловоза са системом за пречишћавање и заштите водотокова.

ПОДДЕОНИЦА ОД ИВЕРКА ДО ПЕТЉЕ ДИВЦИ - 5,8 km

На  км 0+536,65 је пројектована и изграђена кружна раскрсница, која представља везу   града  Ваљева постојећим путем са  планираном Северном  обилазницом око  Ваљева и новопројектованом  саобраћајницом. Траса надаље прелази мостом преко постојећег државног пута и железничке пруге на стационажи око 1+900 и даље наставља пружајући се са десне стране железничке пруге из правца Ваљева ка Лајковцу.  На км 2+400 је такође кружном раскрсницом остварена  веза са будућом Јужном обилазницом, а на км 5+800, пројектована је петља Дивци – денивелисана раскрсница која има функцију повезивања планираног државног пута са постојећим државним путем IБ реда број 27, као и  са  државним  путем  IIА  реда  број  150  као  везом  са  општинским  центром  Мионица  и туристичким центром Дивчибаре.

ОСНОВНИ ПОДАЦИ О ИЗВЕДЕНИМ РАДОВИМА

Изграђено је  8 објеката – мостова 

Извршена је регулације река Кривошије и Рабас

Количине материјала:

  • Ископ – 5.300,00m3
  • Насип – 814.000,00м3
  • Дробљени камени агрегат – 121.000m3
  • Бетон – 12.500m3
  • Асфалт – 28.180 тона

Измештено је 10 колизија електро-енергетских инсталација, измештено и заштићено 8 телекомуникационих инсталација и пoстављено 4 км нове путне ТК канализације.

Постављена расвета на кружној раскрсници на мосту бр.3

 

ЗНАЧАЈ ПРОЈЕКТА

Брза саобраћајница Иверак-Лајковац је веома важна за цео Колубарски округ пошто повезује град Ваљево са аутопутем Милош Велики, односно аутопутем Београд-Јужни Јадран. Ова саобраћајница скраћује путовање до Београда и попречна је веза у путној мрежи Републике Србије. Повезује делове Републике Српске и Босне и Херцеговине са аутопутем Е-763 и даље преко коридора 10, са Бугарском и Грчком

Покривалицу и изјаве са догадјаја мозете погледати на линку.


Штампа