ZAVRŠENA IZGRADNjA BRZE SAOBRAĆAJNICE IVERAK-LAJKOVAC, PODDEONICE OD IVERKA DO PETLjE DIVCI

U prisustvu predsednika Vlade Republike Srbije Miloša Vučevića, ministra za javna ulaganja Darka Glišića, ambasadora NR Kine u Srbiji Li Minga, članova vlade, v.d. direktora  Puteva Srbije i Koridora Srbije, Zorana Drobnjaka i Aleksandra Antića, predstavnika izvođača i podizvođača, kao i lokalnih samouprava, danas 01.02.2025.g. završena je izgradnja brze  saobraćajnica Iverak – Lajkovac, poddeonice Iverak - petlja Divci.

OSNOVNI PODACI O PROJEKTU

Stacionaža počinje od državnog puta IB reda broj 27 (Loznica-Valjevo-Lazarevac) od mesta Iverak preko novoprojektovane kružne raskrsnice  i preko saobraćajne petlje „Divci“ završava se priključkom na  postojeću petlju „Lajkovac“ autoputa Beograd-Južni Jadran.

Projektnim rešenjem, denivelisanim ukrštajima obezbeđuje se bezbedno, kvalitetno povezivanje kao i prohodnost ostalih državnih i lokalnih puteva.

Mostovi i propusti kojih ima 26, su sa odvojenim smerovima i različitih dužina. Najduži most je na km 13+980 koji premošćuje  reku Kolubaru, državni put i lokalne puteve, dužine oko 928 m.

Veći deo trase se nalazi u plavnoj zoni reke Kolubare oko 52% trase.

Usvojena računska brzina je 100 km/h, a primenjeni su sledeći elementi:

  • vozne trake  4x3,50 m =     14,0 m.
  • ivične trake 4x0,50 m  =    2,0 m.
  • razdelna traka 1x4,0 m =    4,0 m.
  • bankine        2x1,5 m =     3,0 m.

Ukupna širina karakteristčnog poprečnog preseka je 23m.

Projektom je obuhvaćeno kontrolisano  odvodnjavanje kolovoza sa sistemom za prečišćavanje i zaštite vodotokova.

PODDEONICA OD IVERKA DO PETLjE DIVCI - 5,8 km

Na  km 0+536,65 je projektovana i izgrađena kružna raskrsnica, koja predstavlja vezu   grada  Valjeva postojećim putem sa  planiranom Severnom  obilaznicom oko  Valjeva i novoprojektovanom  saobraćajnicom. Trasa nadalje prelazi mostom preko postojećeg državnog puta i železničke pruge na stacionaži oko 1+900 i dalje nastavlja pružajući se sa desne strane železničke pruge iz pravca Valjeva ka Lajkovcu.  Na km 2+400 je takođe kružnom raskrsnicom ostvarena  veza sa budućom Južnom obilaznicom, a na km 5+800, projektovana je petlja Divci – denivelisana raskrsnica koja ima funkciju povezivanja planiranog državnog puta sa postojećim državnim putem IB reda broj 27, kao i  sa  državnim  putem  IIA  reda  broj  150  kao  vezom  sa  opštinskim  centrom  Mionica  i turističkim centrom Divčibare.

OSNOVNI PODACI O IZVEDENIM RADOVIMA

Izgrađeno je  8 objekata – mostova 

Izvršena je regulacije reka Krivošije i Rabas

Količine materijala:

  • Iskop – 5.300,00m3
  • Nasip – 814.000,00m3
  • Drobljeni kameni agregat – 121.000m3
  • Beton – 12.500m3
  • Asfalt – 28.180 tona

Izmešteno je 10 kolizija elektro-energetskih instalacija, izmešteno i zaštićeno 8 telekomunikacionih instalacija i postavljeno 4 km nove putne TK kanalizacije.

Postavljena rasveta na kružnoj raskrsnici na mostu br.3

ZNAČAJ PROJEKTA

Brza saobraćajnica Iverak-Lajkovac je veoma važna za ceo Kolubarski okrug pošto povezuje grad Valjevo sa autoputem Miloš Veliki, odnosno autoputem Beograd-Južni Jadran. Ova saobraćajnica skraćuje putovanje do Beograda i poprečna je veza u putnoj mreži Republike Srbije. Povezuje delove Republike Srpske i Bosne i Hercegovine sa autoputem E-763 i dalje preko koridora 10, sa Bugarskom i Grčkom

Pokrivalicu i izjave sa dogadjaja mozete pogledati na linku.
 

Štampa