12.03.20. Едукативна кампања ЈП „Путеви Србије“ за већу безбедност у саобраћају - „3 секунде цеo живот“

ЈП „Путеви Србије“ представило је прву у низу едукативних кампања за подизање свести возача и повећање безбедности у саобраћају - „3 секунде цео живот“ премијерним приказивањем едукативног спота 12. марта на наплатној станици „Београд“ у присуству Потпредседнице Владе Републике Србије и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Проф. др Зоране Михајловић, в.д. директора Зорана Дробњака и сарадника и стручњака у области безбедности у саобраћају.

ЈП „Путеви Србије“ је, као друштвено одговорно предузеће, иницирало и припремило Кампању ради едукације становништа, скретања пажње јавности на значај држања безбедног интервала слеђења возила и смањења саобраћајних незгода.

Да ли сте знали?

  • Више од 500 погинулих лица у саобраћајним незгодама годишње;
  • Више од 150 погинулих лица на аутопуту у три године;
  • Више од 50% саобраћајних незгода последица су наглог кочења и налетања возила;
  • Свака четврта незгода са погинулим лицима догађа се због недовољног одстојања возила.

У едукативном видео споту, у коме учествују Биљана Вранеш, уредник и водитељ РТС-а, Владимир Јелић, водитељ РТС-а, Срђан Предојевић, водитељ ТВ Прва, Слободан Шаренац, новинар и Проф. др Милан Вујанић, експерт за безбедност у саобраћају, приказано је колико је најмање одстојање возила неопходно при брзини од 90 километара по часу: аутомобил треба да држи најмање три секунде одстојање, SUV возила (џипови) четири секунде и теретна возила и аутобуси најмање пет или шест секунди. Неопходно растојање за поменуте категорије возила и демонстрирано је на наплатној станици „Београд“ приликом данашње промоције Кампање.

„Три секунде су довољне да возач угрози свој и живот својих најмилијих, али и других учесника у саобраћају. Најопаснији су они возачи који кажу да се то њима не може десити зато што имају добар аутомобил или што добро возе“, рекла је Потпредседница Владе Републике Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Проф. др Зорана Михајловић и напоменула да министарство које води доста пажње посвећује безбедности у саобраћају, као и изградњи бољих и безбеднијих путева.

В.д. директора Зоран Дробњак изјавио је да ЈП „Путеви Србије“ издваја значајна средства за повећање безбедности у саобраћају и да ће наставити кроз сарадњу са надлежним министарством и  МУП-ом Републике Србије систематски да делује на подизање нивоа свести учесника у саобраћају.

Циљ едукативне кампање је скретање пажње на значај одговорног понашања у саобраћају, које осим држања безбедног одстојања између возила, подразумева и смањење брзине кретања возила,  активно сагледавање услова саобраћајног тока и неугрожавање других возача у саобраћајном току.

Осим видео спота, припремљен је и радио спот, поруке за портале са изменљивом саобраћајном сигнализацијом дуж аутопутева, објаве за друштвене и социјалне мреже, информативни флајери и постери и налепнице са визуалом едукативне кампање на српском и енглеском језику за наплатне кабине на наплатним станицама.


Штампа