Опис пројекта - Унапређење повезаности Баната

 

КИКИНДА – НАКОВО

Званичан назив пројекта: Improvement of  Banat Connectivity

Носилац пројекта је ЈП "Путеви Србије", а партнери су са српске стране Град Кикинда и Регионални центар за друштвено-економски развој Банат из Зрењанина, а са румунске стране општина Жомбољ

Укупна вреднос пројекта  2,291,208.96 €

ЈП "Путеви Србије":  израда пројектно техничке документације за рехабилитацију и изградњу бициклистичке стазе на државном путу IБ реда број 15 у зони Кикинде и на деоници Кикинда – Наково, као и изградњу бициклистичке стазе на деоници Кикинда - Наково. Предвиђено је да се бициклистичка стаза изгради са почетком у Кикинди, а са завршетком на граничном прелазу са Румунијом у Накову

Наш део је 872,883.42 €

Трајање пројекта – 24 месеца

ОПIС ПРОЈЕКТА - Постизање бољих услова живота у прекограничној области је од пресудног значаја. Тренутно су некомпатибилности техничких карактеристика и лошег капацитета саобраćајне инфраструктуре у суседним земљама главне препреке за побољшање услова живота и побољшан квалитет транспорта робе и људи.

Пројекат обухвата две прекограничне области, Северно банатски округ на српској страни и Округ Тимис на румуњском језику, који карактерише заједничко културно и историјско насљеђе, традиционални добросуседски односи и сарадња, али имају одређене разлике у економским околностима. Генерално, транспортни сектор је важна компонента економије која утиче на развој и добробит становништва. Када су транспортни системи ефикасни, пружају економске и друштвене могуćности и предности које резултирају позитивним мултипликацијским ефектима као што су боља доступност тржишта, могуćности запошљавања, омогуćавају уштеду времена и трошкова и доносе додатне инвестиције. Када су транспортни системи дефицитарни у смислу капацитета или поузданости, они могу имати економске трошкове као што су смањене или пропустене могуćности. Саобраćај такође носи значајано друштвено и еколошко оптереćемје, који се не може занемарити.

Нажалост, постојеćа инфраструктура за услуге превоза и мобилности не задовољава потребе становништва и пословног сектора у региону из неколико разлога. Пре свега због непримерених услова на граничном прелазу Наково - Лунга, који је отворен свега 12 сати дневно, а не испуњава услове за пренос аутобуса и камиона са осовинским оптереćењем преко 3,5 тоне; затим, зато што приступни путеви који воде до граничног прелаза и главни транспортни коридори не испуњавају стандарде у области транспорта. Ова ограничења представљају главну препреку за побољшање услова живота и бољи квалитет превоза робе и људи.

Пројектни конзорцијум чине четири партнера (ЈП "Путеви Србије", Општина Кикинда, Опćина Јимболиа и Регионална агенција за друштвено-економски развој Банат), који су се окупили око заједничке идеје да улажу у стандард квалитета у јавном превозу и услуге мобилности могу превазиćи заједничке изазове прекограничног региона. Пошто је инфраструктура транспорта и граничног прелаза препозната као главна основа за локални и регионални економски развој, партнери у пројекту сматрају се агенцијама за промоцију међурегионалне размене и уравнотеженог регионалног развоја који подстичу привреду високе запослености и пружају социјалну и територијалну кохезију.

У том смислу, IБЦ пројекат предвиђа реализацију четири главне групе активности, чијом реализацијом желимо допринијети постизању укупних циљева пројекта "Допринос повезивању у прихватљивом подручју преко границе, кроз побољшање стандарда квалитета у јавном сектору услуга превоза и мобилности ":

Iнвестиције: Овај радни пакет је срж пројекта и укључује најважније активности које ćе снажно допринијети постизању циљева пројекта, као и циљева програма. Активности које ćе се имплементирати у оквиру овог радног пакета ćе произвести сљедеćе резултате: - Iзрађена техничка документација за изградњу бициклистичке стазе на друмском путу IБ-15 на подручју одсека Кикинда - Наково – ЛБ - Припремљена Техничка документација за рехабилитацију улица поред националног пута 59Ц у Јимболији - П2 - Iзрађене двосмерне бициклистичке стазе на десној страни државног пута бр. 15 I-Б секција: Кикинда Наково (државна граница са Румунијом) – ЛБ - инсталирани неопходни садржаји на граничном прелазу Наково - П3 - Рехабилитиране улице поред националног пута 59Ц у Јимболији - П2

Iмплементација: Активности у оквиру овог радног пакета треба да допринесу бољој искориштености побољшане прекограничне инфраструктуре и граничних прелаза (опремљеног граничног прелаза, изграђених бициклистичких стаза и рехабилитованих локалних путева). Резултати који ćе бити постигнути у оквиру овог радног пакета су: - Креирана мрежа прекограничне сарадње - Основана је Канцеларија за информисање и промоцију прекограничне економске сарадње - Успоставити веб портал за прекограничну сарадњу - Учесници стичу знања о новим могуćностима за побољшање прекограничне економске сарадње на прекограничним манифестацијама (догађај прекограничне сарадње у Србији и округлог стола у Румунији)

Комуникација: Активности у овом радном пакету су планиране како би се обезбедила стална комуникација интерно (у оквиру пројектног тима), као и екстерно са циљним групама и широј јавности, информисати их о пројектним активностима у циљу превазилажења заједничких питања повезаних са повезивањем Региона, као и укључивање у пројекат. Главни резултат који произилази из активности су: - Усвојен план комуникације пројекта - Одржане промотивне конференције - Реализована медијска кампања - Припремљен и дистрибуиран информативни и промотивни материал

Управа: Овај радни пакет предвиђа координацију свих активности, у циљу успостављања и функционалности пројектног тима. Добро организовани пројектни тим ćе осигурати постизање планираних резултата и показатеља, у складу са одобреним буџетом и периодом имплементације. Iндикатор успеха овог радног пакета биćе успјешно реализован, а главни резултати су: - Успостављен пројектни тим и Заједнички управни одбор - Усвојен акциони план - Реализоване процедуре набавке - Одобрени завршни извештај

Сви горе поменути резултати пројекта имају за циљ задовољавање потреба циљних група пројекта, који ćе им бити подједнако доступни. Такође, све циљне групе ćе бити корисници створених резултата пројекта и резултирати у будуćности. Циљне групе пројекта су: - Локалне владе у округу Северни Банат и округу Тимис и релевантним регионалним и државним институцијама и телима - Становници прекограничне области - МСП и организације за подршку пословању са обе стране границе - НВО-и и удружења у прекограничној области

Претходно искуство у оквиру проширења ЕУ показује да је побољшање руралног / регионалног приступа и веза са артеријалном мрежом, посебно међу периферним регионима, неопходно за економску и социјалну кохезију и ублажавање регионалних разлика. Ова прекогранична сарадња има за циљ подстицање и подршку развоју региона, његове унутрашње, као и спољне повезаности између пограничних регија и међународних заједница, што је заједнички интерес обе стране. Као што је наведено, IБЦ пројекат ćе створити нове могуćности у прекограничном региону и побољшати повезаност између двије нације и двије државе. Ми то планирамо постиćи кроз постизање следеćих резултата пројекта: - Побољшани стандарди квалитета у јавном превозу и услугама мобилности - Успостављене структуре и услова за јачу сарадњу и контакт између прекограничних регија и заједница - Подигнута свест циљних група и опште јавности о новим могуćностима сарадње, створених побољшањем стандарда квалитета у јавном превозу и услугама мобилности

IБЦ пројекат је осмишљен да превазиђе постојеćе препреке прекограничног подручја и допринесе бољем повезивању региона, интерно и екстерно, како је наведено у анализи ситуације граничних подручја у оквиру програмске стратегије Румунија - Србија. Фокус активности на пројекту је даљи развој интегрисаних и одговарајуćих локалних транспортних веза, у смислу сигурности и економске одрживости, укључујуćи побољшање локалног саобраćаја у пограничном подручју, што ćе допринијети будуćем економском развоју и квалитету живота за заједнице унутар поменутих подручја. С обзиром на кључне изазове идентификоване у анализи ситуације у региону, пројекат ćе допринијети минимизирању заједничке визије граничног региона као "региона без граница". Штавише, пројекат "IБЦ" промовише бољу сарадњу и мобилност између региона и земаља, чиме доприноси програмској стратегији и приоритетним циљевима.

 


Штампа