Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović, direktorka Evropske investicione banke za Zapadni Balkan Dubravka Negre, v.d. direktora JP “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak zajedno sa izvođačima radova danas su u saobraćaj pustili most “blizanac” preko reke Save kod Ostružnice na Obilaznici oko Beograda.
Mihajlovićeva je pre puštanja u saobraćaj i prve vožnje ovom deonicom istakla da nema lepšeg dana u građevinarstvu nego kada se završi ono što smo gradili i kada se spajaju reke i ljudi, jer to mostovi simbolizuju.
“Ponosna sam na još jedan od mostova koje smo izgradili. Nije bilo lako, jer smo u reci zatekli tone i tone čelika koje su nam ostavile zemlje koje su nas bombardovale. Zato smo primenili potpuno novu tehnologiju izgradnje i na tome hvala svim inženjerima i radnicima. Pokazali smo da smo hrabri i nepokolebljivi i da uvek završimo ono što obećamo”, rekla je ona.
Dubravka Negre podsetila je na reči nobelovca Ive Andrića da od svega što čovek podiže i gradi u svom životu ništa nije vrednije i važnije od mostova.
“Obilaznica je veoma potrebna gradu i njegovim stanovnicima ali i svima koji tranzitiraju kroz Beograd. Ona se nalazi na panevropskom koridoru koji je spona između istoka i zapada. Osim za privredu važna je za Beograđane jer će se smanjiti gužve, protok saobraćaja će biti povećan i efikasniji, a zagađenje vazduha u centru grada smanjeno. Završetkom ovog mosta završava je investiranje EIB-a u iznosu od 100 miliona evra u Obilaznicu. Hvala potpredsednici Vlade i svim učesnicima u projektu što su u nama prepoznali pouzdanog partnera koji je do sada uložio 1,8 milijardi evra u infrastrukturu u Srbiji”, istakla je Negre.
Direktor Drobnjak izjavio je da je most građen po posebnoj tehnologiji. “U pitanju je posebna gradnja, sa posebnog plovila dizali smo čeličnu konstrukciju od 550 tona. Čeka nas posao sanacije drugog dela mosta, građenog 1999. godine koji je bombardovan”, najavio je Drobnjak.
Dragan Jocić, nadzorni organ na ovom projektu rekao je da je reč o izuzetnom graditeljskom delu koje ostaje u amanet budućim inženjerima i konstruktorima, jer je most građen bez dodira sa zemljom, s obzirom da su sa brodova postavljane konstrukcije.
Mihajlovićeva, Negre i Drobnjak su potom automobilom prešli preko mosta čime je ovo remek delo srpskih graditelja zvanično otvoreno za saobraćaj.
Završetkom mosta br. 8, Obilaznica oko Beograda je postala funkcionalna u punom profilu auto-puta u dužini od 26,9 km (od Batajnice do petlje Ostružnica).
Do kompletiranja punog profila auto-puta od Batajnice do Bubanj Potoka nedostaje još da se završe radovi na deonici od Ostružnice do Bubanj potoka (20,4 km sa pristupnim saobraćajnicama) koji su u toku.