Informativni centar u okviru Sektora za UISS je odeljenje koje rad sprovodi 24 sata dnevno, svakog dana u godini. Odeljenje odgovara na zahteve korisnika putem nekoliko otvorenih kanala i zaduženo je za informisanje javnosti o sledećem:
- radovima na putu,
- iznenadnim situacijama na državnoj putnoj mreži, obustavama i normalizacijama saobraćaja,
- stanju na putnim objektima,
- situacijama tokom zimskog održavanja državnih puteva,
- zadržavanjima vozila na naplatnim stanicama na autoputevima i drugom.
U Informativni centar se dostavljaju podaci sa državnih puteva I i II reda u Republici Srbiji, koji se obrađuju u odeljenju, a zatim se informacije distribuiraju nadležnim državnim i gradskim institucijama i sredstvima javnog informisanja.
Iz Informativnog centra, elektronskim putem, distribuiraju se:
- saopštenja za javnost
- servisne informacije
- apeli u iznenadnim situacijama i
- izveštaji zimske službe u periodu zimskog održavanja državnih puteva.
Informacije se elektronski distribuiraju Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture RS, Ministarstvu unutrašnjih poslova RS, AMSS-u, medijima u Republici Srbiji, i drugim subjektima, na njihov zahtev. Svaka distribuirana informacija iz Informativnog centra unosi se i na platforme koje odeljenje koristi u svrhu obaveštavanja javnosti.
Na naslovnoj strani internet prezentacije preduzeća, nalazi se blok Informativnog centra, kao i rubrika Zimska služba koja je aktivna tokom perioda zimskog održavanja državnih puteva, za čije je ažuriranje zadužen Štab zimske službe. Klikom na link Zadržavanje na naplatnim stanicama, otvara se posebna stranica koju ažuriraju zaposleni u Informativnom centru.
Takođe, klikom na linkove na naslovnoj strani: Servisne informacije, Stanje na državnim putevima ili mapu državnih puteva, otvara se posebna stranica, čiji je administrator Informativni centar.
Na navedenoj stranici nalaze se informacije o stanju na državnim putevima, koje svakodnevno ažurira Informativni centar, u rubrikama Servisne informacije, Vesti, Stanje na državnim putevima i mapi državnih puteva, kao na sledećem prikazu:
Aktivnosti odeljenja tokom zimskog održavanja
Informativni centar je aktivan učesnik zimskog održavanja državnih puteva I i II reda, tokom kojeg informiše javnost o stanju i prohodnosti državnih puteva. U ovom periodu, Informativni centar je u svakodnevnom kontaktu sa Štabom zimske službe, nadzornim organima, eksternim i internim subjektima i korisnicima državnih puteva I i II reda. Iz Informativnog centra se, tokom trajanja zimskog održavanja, distribuiraju i izveštaji zimske službe, dva puta dnevno u redovnim situacijama, dok se u slučaju vanrednih situacija Izveštaj distribuira i više puta u toku dana, u zavisnosti od stanja na državnim putevima.
Informisanje korisnika po zahtevu
Korisnici mogu da upute zahteve putem:
besplatnog broja telefona Informativnog centra popunjavanjem online forme na internet prezentaciji preduzeća na adresi putem zvaničnih naloga preduzeća na društvenim mrežama Fejsbuk, Tviter i Instagram |
Besplatan broj telefona za pozive korisnika
Bitan kanal informisanja iz Informativnog centra jeste besplatni broj telefona za korisnike – 0800 100 104, putem kojeg korisnici mogu 24 sata dnevno, svakog dana u godini, da se informišu o stanju na državnim putevima. Takođe, pozivom navedenog broja, na posebnom tasteru broj 4 korisnici mogu da ostave svoje zahteve putem govorne poruke koje se automatski dostavljaju odeljenju, nakon čega pozivaoci dobijaju odgovor od operatera Informativnog centra.
Odgovori na zahteve korisnika upućenih na imejl adresu odeljenja i web upitom
Korisnici državnih puteva svoje upite dostavljaju Informativnom centru i na imejl adresu odeljenja, kao i popunjavanjem kontakt-forme na internet prezentaciji koja se automatski prosleđuje odeljenju na dalje postupanje.
Informisanje javnosti putem društvenih mreža
Informativni centar je i administrator zvaničnih naloga JP „Putevi Srbije“ na društvenim mrežama Fejsbuk, Instagram i Tviter. Zaposleni i ovim kanalom informisanja obaveštavaju javnost o stanju na državnim putevima kontinuirano, tokom 24 sata. Takođe, Informativni centar odgovara na zahteve korisnika dostavljene na zvanične naloge preduzeća na pomenutim društvenim mrežama.
Linkovi ka zvaničnim nalozima preduzeća: