Put poslovne izvrsnosti, na kome je JPPS više od decenije, predstavlja put koji vodi savremenim načinima upravljanja, jačanjem menadžment sistema, kako bi se prilagodili uticajima različitih faktora i postizali stalni rast i razvoj.
Odeljenje za integrisane menadžment sisteme i sisteme za podršku poslovanja preduzeća se u svojoj osnovi bavi usklađivanjem, povezivanjem i jačanjem poslovnog sistema kroz poslovnu podršku koja uključuje:
- Liderstvo i strategiju – uspostavljanje vizije, misije, vrednosti i etičkih principa, uspostavljanje i razvoj integrisanih menadžment sistema (ISO 9001, ISO 45001, ISO 39001, ISO 50001, i dr), jačanje i unapređenje organizacione kulture, definisanje opštih i strateških ciljeva, razumevanje potreba zainteresovanih strana i unutrašnjih performansi, usklađivanje zakonske regulative, politika, planova, procedura, i dr.
- Definisanje i praćenje realizacije poslovnih ciljeva – postavljanje i praćenje ključnih parametara procesa, praćenje realizacije operativnih ciljeva preduzeća, i dr.
- Procese - modelovanje, analizu i optimizaciju poslovnih procesa, jačanje veza, procesa i međusektorske saradnje.
- Razvoj i jačanje zaposlenih – organizovanje i vođenje obuka za zaposlene, briga o zaposlenima, jačanje i motivacija, ohrabrivanje zaposlenih, timski rad, kreiranje osećaja pripadnosti preduzeću i dr.
- Uspostavljanje i jačanje internih komunikacija – podrška i unapređenje interne, elektronske komunikacije, upravljanje platformom za informisanje, komunikaciju, razmenu znanja i prezentaciju zaposlenih i njihovog delokruga rada na Intranet portalu, kreiranje vizuelnih elemenata i identiteta interne komunikacije.
- Projekte - praćenje IT poslovnih projekata, struktuiranje podataka, digitalni obrasci i dr.
- Prezentovanje struke, delatnosti i poslovanja - vođenje sadržaja na poslovnoj mreži „Linkedin“, distribucija poslovnih sadržaja zainteresovanim stranama.
- Biznis analitiku prikazivanje mape procesa, analize izveštaja o ciljevima, internim i eksternim pitanjima preduzeća, praćenja realizacije mera, i dr.
Integrisani menadžment sistemi u JP „Putevi Srbije“
Implementacija standarda ISO 9001 - sistem menadžmenta kvalitetom u JP „Putevi Srbije“ je započeta 2010, a sertifikacija preduzeća po ovom standardu je sprovedena u 2012.
Integrisani menadžment sistemi u našem preduzeću su počeli da se razvijaju implementacijom standarda ISO 18001 - sistem menadžmenta bezbednošću i zdravlja na radu u saradnji sa Odeljenjem za BZR i ZOP kao nosiocem standarda. Ovaj sistem je nadograđen na osnovni ISO 9001 internim konsaltingom, uspešno je sertifikovan i izvršena je tranzicija na ISO 45001 – Sistem menadžmenta bezbednošću i zdravljem na radu.
U međuvremenu JP „Putevi Srbije“ je sertifikovano i po ISO 39001 – Sistem upravljanja bezbednošću drumskog saobraćaja. Odeljenje za IMS i SPPP pružilo je podršku Odeljenju za bezbednost saobraćaja u implementaciji standarda.
U narednom periodu očekuje se implementacija sistema ISO 50001 – Sistemi menadžmenta energijom koji je takođe delimično integrisan i čiji je nosilac Odeljenje za energetski menadžment.
Integrisani sistem menadžmenta pokazao se kao najbolji menadžment pristup za istovremeno restrukturiranje organizacije, sniženje troškova, povećanje produktivnosti i profita i dugoročan održivi razvoj organizacije.
Važno je istaći da zaposleni u JP “Putevi Srbije“ daju podršku implementaciji standarda konstantnim usavršavanjem i redovnim praćenjem novina u standardima iz oblasti kojima se bave.
Oskar kvaliteta uporedo sa razvojem IMS-a
Odeljenje za IMS i SPPP veoma posvećeno sprovodi sve aktivnosti, kako iz domena integrisanih menadžment sistema, tako i u oblasti podrške poslovanja preduzeću. Time se prisutnost JP „Putevi Srbije“ u oblasti IMS-a održava na visokom nivou, čime se među stručnom zajednicom prezentuje njegova poslovna izvrsnost. Pokazatelj ove dobre prakse su i tri Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost „Oskar kvaliteta“ dobijene tokom perioda implementacije integrisanih menadžment sistema i to:
- 2020. godine u kategoriji „Šampion izvrsnosti za javna preduzeća“,
- 2017. godine u tri kategorije: „Partnerstvo i resursi“, „Rezultati kod korisnika“ i „Strategija“
- 2014. godine u kategoriji „Partnerstvo i resursi“.
Ove nagrade su dokaz da JP "Putevi Srbije" konstantno radi na razvoju i unapređenju, kako integrisanih menadžment sistema, tako i procesa, ali i da neguje aspekte poslovne izvrsnosti.
Oskar kvaliteta 2014 |
Oskar kvaliteta 2017 |
Oskar kvaliteta 2020 |
Intranet portal
Intranet portal JP “Putevi Srbije” je zamišljen kao platforma za podršku internoj komunikaciji i distribuciji informacija u okviru JP „Putevi Srbije“. Intranet portal predstavlja:
|
Poslovna mreža Linkedin
Zvanična stranica JP „Putevi Srbije“ na poslovnoj mreži „Linkedin“ mesto je predstavljanja struke, delatnosti i poslovanja našeg preduzeća. Sadržaj zvanične stranice preduzeća čine objave koji predstavljaju tekstove iz delokruga rada preduzeća, koji se po utvrđenom planu objavljuju uz adekvatan vizual. |
Podrška vođenju IT projekata
U cilju poboljšanja i adekvatnog prikazivanja poslovnih procesa i međusobne komunikacije unutar preduzeća, Odeljenje za IMS i sisteme za podršku poslovanju učesnik je u procesu digitalne transformacije preduzeća. Aktivnosti odeljenja su vezane za planiranje, interno vođenja i praćenje realizacije IT projekata. Uloga odeljenja je podrška u svim fazama procesa, od analize i snimanja stanja zajedno sa izvođačima, kao i koordinacija svih aktivnosti na projektu. |
Razvoj zaposlenih / Briga o zaposlenom
Razvoj kadrova, podizanje svesti, poslovne i digitalne komunikacije i obrade podataka pruža priliku zaposlenima da steknu poslovne veštine, iskustvo i znanje koje im je potrebno da obavljaju svoj posao i podignu radnu efikasnost. U okviru odeljenja se planira i realizuju obuke zaposlenih koje su važne za savremeno poslovanje. Takođe se sprovodi i uvođenje u posao i interna podrška opštim poslovima u okviru preduzeća, u okviru platforme Briga o zaposlenima. Cilj je davanje uže podrške zaposlenima, kroz dodelu ovlašćenja i uključivanje u aktivnosti preduzeća. O zaposlenima se brine tako što im se odaju priznanja i nagrade za doprinos razvoju i uspehu preduzeća. |