U okviru Sektora za naplatu putarine JP „Putevi Srbije“ formirano je Odeljenje za elektronsku naplatu putarine sa dva Odseka:
- Odsek za prodaju i distribuciju usluge ENP
- Odsek za rešavanje reklamacija korisnika ENP
Elektronska naplata putarine je način beskontaktne naplate, pri kojoj vozila prolaze bez zaustavljanja ulaznom i izlaznom (naplatnom) saobraćajnom trakom upotrebom uređaja za ENP.
U Odseku za prodaju i distribuciju usluge ENP obavljaju se sledeći poslovi:
- Prodaja i dopuna uređaja za ENP
- Konfiguracija i prekonfiguracija uređaja za ENP
- Elektronska naplata putarine u pripejd sistemu
- Elektronska naplata putarine u postpejd sistemu
- Elektronska naplata putarine u postpejd sistemu – Open Balkan
- Praćenje rada ovlašćenih distributera koji obavljaju posao distribucije ENP
U Odseku za rešavanje reklamacija korisnika ENP obavljaju se sledeći poslovi:
- Prijem i obrada reklamacija/prijava korisnika ENP koje čine:
- Reklamacije na iznos naplaćene putarine putem uređaja za ENP
- Reklamacije na ispravnost uređaja za ENP
- Prijava Izgubljenih/Ukradenih uređaja za ENP,
- Nenaplaćena putarina putem uređaja za ENP,
- Izdavanje „Listinga“ korisnicima ENP,
- Konfiguracija zamenskih uređaja za ENP
- Dopuna uređaja za ENP po reklamaciji
- Obaveštenje korisnika o isteku datuma važenja uređaja za ENP