Dana 26. maja 2014. g. u Atini je održana druga sednica ASECAP Upravnog odbora u 2014.g. Zapisnik sa prve sednice 2014/1 Upravnog odbora je usvojen bez komentara i izmena.
Budući da u Grčkoj TEO više ne postoji, UO je proučio prijavu organizacije EGNATIA ODOS, koju su, sa pratećim dokumentom, potpisale sve grčke kompanije koje se bave auto-putevima, i naglasio potrebu da se što pre formira grčka asocijacija. ( detaljno u Aneksu 3).
Pošto je predsednik organizacije EGNATIA ODOS, g. P. Savaidis bio odsutan, kandidaturu je predstavio g. K.Kutsukos. Predsednik Žan Meski je, uz saglasnost članova prihvatio kandidaturu, naglasivši da je, prema svom Statutu, ASECAP Evropska asocijacija nacionalnih asocijacija i da je na osnovu toga Upravni odbor uslovno prihvatio organizaciju EGNATIA ODOS za grčkog predstavnika u ASECAP-u. Naglašena je potrebu da se što pre ustanovi (osnuje) grčka asocijacija.
Prezentirano je i razmotreno sledeće: razvoj odnosa EU/ASECAP aktivnostima i trenutnim stanjem, Izveštaj Generalnog sekretara o ASECAP aktivnostima kao i relevantne ASECAP aktivnosti, tj. rad COPER odbora.
Dokument Generalnog sekretara se fokusirao na glavne oblasti od interesa za ASECAP koje bi trebalo koordinirati kako bi se u novom EU periodu omogućilo snažno prisustvo ASECAP-a.
K. Dionelis je u svom dokumentu naznačio da interoperabilna naplata putarine/naknada u Evropi ostaje politički prioritet institucija EU iako se čini da tržište i države-članice iskazuju drugačije stanovište u smislu postojećih pitanja na tržištu.
U sektoru koncesija i javnih nabavki, novi pravni okvir EU je bolje regulisan. Međutim, ipak državama ostaje određeni prostor za manevrisanje što se koncesija tiče. Države će morati formalno da prenesu EU zakon u svoje nacionalno zakonodavstvo do proleća 2016. Kako je koncesioni model glavni instrument za razvoj PPP šema, (PJP šema), ASECAP je preuzeo da uradi, uz podršku PWC, detaljnu studiju o ulozi putnih koncesija za promovisanje održivog socio - ekonomskog rasta, i ASECAP očekuje da će predstaviti rezultate svoje studije u novom političkom okruženju koje će se pojaviti u EU institucijama u neposrednoj budućnosti.
Još jedna važna tačka interesovanja je domen bezbednosti na putevima, a ASECAP i njene članice su veoma uključene u EU područja aktivnosti. Godišnji događaj Evropske komisije o bezbednosti na putevima održan u Grčkoj je bio važan dokaz da EU institucije smatraju da su AECAP i njene članice jedan od glavnih faktora visoke bezbednosti na putevima.
Generalni sekretar je pomenuo i polje ITS koje, kao domen moderne tehnologije najviše obećava ali je i manje koordinisan sektor u EU koji spada u oblast kontinuirane, oštre konkurencije. Stoga ASECAP sa članicama insistira da se na svim nivoima zagovara potreba za sporom i opreznom procedurom kako bi se u EU razvio mentalitet za ITS koji bi bio orijentisan ka korišćenju, a ne istraživanju.
Predsedavajući COPER-a I, Bruno de la Fuente je govorio o putarini i EETS odluci, gde se „ništa ne dešava“, uprkos jasnom pravnom okviru. Odgovarajući pozitivno na politički zahtev Generalnog direktora DGMOVE-a Matijasa Ruetea, ASECAP i njene članice su preuzele da naprave projekat (REETS projekat) i da predvode u to uključene aktere.
Predsednik Žan Meski, istovremeno i predsednik Upravnog odbora REETS, detaljno je predstavio novine u razvoju projekta naglašavajući da se završava prvi period REETS-a (tokom kojeg je konzorcijum analizirao različite parametre ETC naplate putarine). Sledi druga faza „regionalne naplate putarine“ rekao je Meski, ukoliko administracija EK usvoji REETS izveštaj, koji EK/INEA treba posle jula da podnesu na evaluaciju. Članovi UO ASECAP su zatražili od g. Meskija da nastavi predsedavanje REETS Upravnim odborom.
Predsedavajući COPER-a I je predstavio ASECAP studiju o koncesijama, a K. Butena predstavio najnoviji izvršni izveštaj napravljen u tesnoj saradnji PWC i COPER I vodećeg tima, ističući da se Studija razvija kao što je predviđeno i pozvao članice ASECAP koje nikada nisu dale informacije da u njoj učestvuju.
Predsedavajući COPER-a I takođe preneo stanje revizije direktive o „težinama i dimenzijama“ koja se fokusira na rizike koje predstavljaju mega-kamioni za sektor auto-puteva. U ovom periodu akteri ispituju tehničke karakteristike aerodinamičkih dužih vozila.
COPER I, radeći aktivno sa COPER II na novim zakonodavnim paketima za „elektronske transakcije“, izneo je zabrinutost industrije naplate putarine u vezi nekih novih odredaba koje se nalaze u novom propisu i direktivi. COPER-a I i ASECAP Sekretarijat rade sa svim članovima na reviziji Dokumenta o infrastrukturi pod naplatom putarine iz 2007. redovno ažurirajući ulazne informacije svakog od 21-og ASECAP člana.
Predsedavajuća COPER-a II g-đa Malika Sedi je predstavila glavne aktivnosti COPER-a II, pre svega, veoma uspešno upriličen događaj o bezbednosti na putevima u Madridu. Predstavljeni su odlični rezultati zemalja članica ASECAP na smanjenju broja poginulih u nezgodama na njihovim mrežama, naglasila je M.Sedi. Napravljena je nova brošura o bezbednosti na putevima, a revidirana je i Brošura o zimskom održavanju.
COPER II je, u saradnji sa drugim COPER-ima, napravio novu ASECAP publikaciju o Održivosti i predstavio je na ASECAP Danima u Atini. Brošura sadrži i ključne cifre, dobijene od ASECAP članova, o njihovom ekološkom, finansijskom i uslužnom radu. Ovaj dokument će pomoći Asocijaciji da kreira „živ“ dokument o održivosti koji će se stalno ažurirati i unapređivati.
G-đa Sedi je podvukla aktivnu ulogu ASECAP-a, ostvaren doprinose ASECAP-a u državama i pred akterima (posebno Sektarijata i COPER-a II) na Evropskom danu za bezbednost na putevima u Atini. Glavne publikacije i materijal ASECAP-a su predstavljeni i distribuirani na štandu ASECAP-a. Rad vezan za merila, pokrenut u COPER-u II, biće ažuriran.
ASFINAG, kao domaćin 8. ASECAP godišnjeg događaja o bezbednosti na putevima u Beču 2014. je poslao preliminarni program sa okvirom i načelnim nazivom konferencije. Program i poruke biće finalizirani u saradnji sa COPER-om II.
U vezi sa COPER-om III, g. Rotondo je, u ime predsedavajućeg COPER-a III, M. Jandrisitsa predstavio glavne aktivnosti koje je obavio COPER III, naglasio činjenicu da su stručnjaci za pitanja „radio frekvencija“ napisali nekoliko dopisa i izveštaja i poslali ih DGMOVE-u i DGCONNECT-u, iskazujući zabrinutost za industriju naplate putarine. COPER III je završio izveštaj o važnosti očuvanja i zaštite radio frekvencije od 5,8 GHz za naplatu putarine koji će biti prosleđen zemljama članicama Komisije za radio spektar. COPER III sarađuje sa CEPT i drugim glavnim akterima uključenim u ovo pitanje i potpisano je pismo o razumevanju između ECC i ASECAP Sekretarijata kojim se omogućava da ASECAP stručnjaci učestvuju na različitim sastancima CEPT-a (SE24, WG FM, ECC). Započeto je i partnerstvo sa ACEA radi razmene ideje i projekata na temu radio frekvencija. COPER III je bio veoma aktivan i u sektoru ITS, učestvovao u radnim grupama u Briselu, u EU institucijama u saradnji sa ACEA, ERTICO, Amsterdam Group, itd.
Predsedavajući COPER-a IV g. F. Stevanato je predstavio stanje prikupljanja podataka unutar ASECAP-a, sa fokusom na poređenju podataka iz 2013. i 2014. Data je kratka analiza budućnosti COPER-a IV kako bi se obradila glavna tema - kompatibilnosti i usaglašenosti unutar ASECAP-a o čemu će COPER-i i ASECAP Sekretarijat tesno sarađivati, analizirati sve aspekte tog pitanja radi identifikacije indikatora realizacije i načina sakupljanja podataka od članova.
Prezentiran je Izveštaj Upravnog odbora Generalnoj skupštini o aktivnostima u 2013. pošto je u izveštaju za Generalnu skupštinu dodata rečenica ( na predlog E. Stokija, AISCAT) u vezi sa struktuiranom saradnjom ASECAP i IBTTA i zajedničkom deklaracijom ove dve organizacije (Aneks 5.a.).
Usvojeni su Izveštaji Revizora o izvršenju za 2013.g. i data saglasnost na finansijsko stanje u 2013. (aneks 5.b, i originalna verzija je na francuskom). Iznet je i Predlog iznosa članarina u budžetu za 2015. g. kao i Nacrt budžeta za 2015.g. Upravni odbor je odlučio, već 6. godinu za redom da godišnja članarina za članove Asocijacije ostane 17.000 evra. Ona predstavlja „A deo“ Budžeta. Upravni odbor je dobio nacrt budžeta za 2015.g. koji će biti usvojen na kraju ove godine.
Razmatrane su ASECAP kandidature za dva potpredsednika i dva člana COMEX-a. Upravni odbor je jednoglasno izabrao g. Hosea Bragu (APCAP) za drugog ASECAP potpredsednika. Prema odredbama Statuta ASECAP-a, Masimo Šintu je automatski imenovan za prvog potpredsednika, Ojvind Haleraker za ASECAP predsednika a Žan Meski za prethodnog predsednika.
U vezi kandidatura za COMEX, predsednik Žan Meski je istakao da, pošto TEO više ne postoji, Upravni odbor formalno ne može da uzme u obzir kandidaturu A. Arnautisa, kao TEO predstavnika. Kako nije bilo zvanično podnetih kandidatura za 2 COMEX člana koji imaju pravo glasa, predsednik ASECAP-a je preuzeo inicijativu, i u ovom izuzetnom slučaju pozvao (a) K. Kutsukosa, (predstavnika EGNATIA ODOS) da zameni A. Arnautisa na mesto kandidata za COMEX i (b) Klaus Širhakla (odlazećeg prethodnog predsednika) da takođe bude kandidat za COMEX koji su prihvatili poziv predsednika i Upravni odbor je to jednoglasno prihvatio.
Oba predsednika, Žan Meski i Ojvind Haleraker su obećala da će nastaviti da rade naporno kako bi se ojačalo prisustvo ASECAP-a i njenih članica u Međunarodnim forumima i Institucijama. U ime članova UO, predsednik Ž. Meski se zahvalio A. Arnautisu na važnoj i aktivnoj ulozi u Asocijaciji u poslednjih (skoro 30) godina.
Usvojen je Izveštaj Upravnom odboru o aktivnostima na razvoju ASECAP članova, i pojedini članovi su predstavili situacije u svojim zemljama (aneks 7.a).
Usvojen je raspored održavanja sledeće dve sednice ASECAP UO u 2014. i 2015.g. Sednica 2015/1 će se održati u Beču zajedno sa 8. ASECAP godišnjim događajem o bezbednosti na putevima, Sednica 2015/2 u Lisabonu, 27.05.2015.g. gde će se održati i ASECAP Studijski i informativni dani (27-29.05. 2015.g.).
Treća Sednica u 2015/3 biće u Italiji, a mesto i datum će se kasnije odrediti, a saradnja sa ASECAP Sekretarijatom s tim u vezi treba da počne u što kraćem roku. Za ASECAP Studijske i informativne dane u 2016.g. nije podneta ni jedna zvanična kandidatura.