U Torinu, Italija, 27.05.2012.god. je održana II sednica Upravnog odbora. Predsednik ASECAP-a gosp. Klaus Širhakl je naglasio uspeh ASECAP-a u saradnji sa EU institucijama i drugim organizacijama, predložio mere i aktivnosti ASECAP-a i zamolio članice da budu aktivnije u ASECAP odborima. Dat je i izveštaj Predsedništva ASECAP-a o aktivnostima tokom „Predsedničkih obilazaka“ (“Tour de President” 2011. u Aneksu 3.b.).
II sednica Upravnog odbora ASECAP, Italija, Torino 27.05.2012.god.
Usvojen je i zapisnik sa I sastanka U.O. 2012/1, iz Kopenhagena, Danska. Generalni sekretar ASECAP-a, K. Dionelis je detaljno predstavio sprovedene i planirane aktivnosti sa dodatim matricama rada koje je odobrio UO za Program rada za 2012.g. Prezentirane su novine u svetu saobraćaja EU, sa ključnim tačkama za ASECAP. Gosp. K. Dionelis je naglasio da bi UO, COMEX, COPER-i sa operativnim grupama, uz podršku ASECAP Saveta stručnjaka, trebalo da daju osnovne instrumente budućih ASECAP aktivnosti. Generalni sekretar ASECAP-a će, sa 3 COPER predsednika biti odgovoran za planiranje na osnovu kog će COMEX razraditi buduće aktivnosti ASECAP-a, shodno kojima će UO donositi odluke. Sekretarijat ASECAP-a (i koordinator: S.Vervilgen), sa COPER odborima će definisati potrebe ASECAP-a u domenu prikupljanja statističkih informacija i pratiti dostavljanje istih. Sekretarijat je predstavio prvi uzorak statističkog izveštavanja na osnovu informacija koje dostavljaju članovi za objavljivanje u Statističkom Biltenu ASECAP. Prioritet je da se statistički podaci članova harmonizuju (iako oni već pokazuju, na individualnoj osnovi, razvoj svakog člana) i, shodno tome, budu lako uporedivi.
Predsednik odbora COPER I, Ž.Meski je predstavio rad COPER I u vezi sa dosadašnjim razvojem u EETS domenu, nove zakonske inicijative Evropske komisije pri dodeli koncesionih ugovora i javnim nabavkama. Kada je u pitanju EETS, postoji saglasnost ASECAP-a o osnovnim strategijama. Organi za naplatu putarine su obavili svoj posao, EETS dobavljači moraju doneti odluku o načinu registracije u državi radi formalnog kontakta sa organima za naplatu putarine, a države su definisane kao suštinski važne za budući razvojni put RETS-a, ka konačnom EETS-u. ASECAP članovi će sarađivati radi zaštite svojih interesa uz dodatno pitanje zajedničkog pristupa formiranju organa za naplatu putarine, i u vezi ugovora sa EETS dobavljačima, uz koordirani pristup pitanju relevantnih troškova.
Govoreći o koncesijama i javnim nabavkama, predsednik odbora COPER I je rekao da se u Evropskom parlamentu (IMCO Odbor) razgovara o nacrtu Direktiva koje je predložila Evropska Komisija decembra 2011. Predsednik odbora COPER II, M.Rotondo se osvrnuo na ASECAP Događaj o bezbednosti u saobraćaju koji je održan u Kopenhagenu. Rotondo je naglasio da će u okviru novih COMEX i COPER struktura uskoro početi rad na internim COPER II prioritetima. Predsednik odbora COPER III, R.Camolino je (posle svog odsustva) dao pregled COPER III aktivnosti, a privremeni predsednik odbora COPER III M.Jandrisitsa je predstavio ključne teme rada ASECAP-a u oblasti ITS. Sumirano je sledeće.1.U okviru ITS Direktiva, ASECAP je prihvaćen kao jedan od 25 članova Evropske ITS savetodavne grupe visokog nivoa, 2.diskusije o budućnosti EasyWay na strateškom nivou idu u pozitivnom smeru kao i na tehničkom nivou, a pregled Smernica za raspoređivanje će sprovesti kroz direktno uključenje najmanje jednog ASECAP člana u individualni pregled svake od Smernica; 3. Forum o i-Mobilnosti (bivši forum o e-Bezbednosti): neophodno je da ASECAP stručnjaci unose korisne informacije u rad foruma, članovi će dobiti dnevni red sastanaka Radnih grupa; 4. SATIE projekat: ASECAP aktivno doprinosi akciji podrške razvoju Evropske aktivnosti velikih razmera (European Large Scale Action - ELSA) za ICT u transportu; 5. Amsterdam grupa: napreduje se u određivanju uloge organa za naplatu putarine u okviru zajedničke ASECAP-CEDR-C2C-POLIS inicijative posvećene implementaciji prioritetnih sistema za saradnju.
Podnet je izveštaj o aktivnostima UO, razvoju članica u radu ASECAP-a, i članovi su predstavili svoje prioritete. Zainteresovani članovi su poslali Sekretarijatu zapisnik sa spornim pitanjima (dodatak tački 4 Izveštaja). Pojedina sporna pitanja se smatraju rešenim u okviru ASECAP nezavisne istraživačke organizacije – „Think Tank“. Sekretarijat će ispitati mogućnosti dostave ideja za preispitivanje COMEX-u. Predsednik je planirao da se u ime ASECAP-a pridruži radionici za interoperabilnost Stokholm grupe u Malmeu 5.06.2012.g. ali je odustao zbog zabrinutosti oko javnog prisustva ASECAP-a ovoj radionici. Postavljeno je i pitanje statusa i članarine “pomoćnih partnera” o čemu će Sekretarijat dati svoj predlog na sledećoj sednici COMEX-a, i u pisanoj formi poslati predlog UO radi ubrzavanja donošenja odluka.
Diskutovalo se i o administrativnim i budžetskim pitanjima. Predlog UO za dopunu podzakonskih akata je usvojen jednoglasno, uz pojašnjenje člana 17 o Reviziji koji je promenjen. Jednoglasno je usvojen na Generalnoj skupštini i Izveštaj UO o aktivnostima u 2011.g.
Generalni sekretar Klaus Širhakl je istakao da je na sednici UO 2012/1 u Kopenhagenu rečeno da je još uvek otvorena revizija CEZAR IV projekta zbog složenih propisanih formi unutar struktura i administracije EK. ASECAP Sekretarijat, vođa projekta i revizor projekta pažljivo prate slučaj i blagovremeno informišu članove. UO je jednoglasno usvojio Izveštaj Revizora o radu u 2011. g. i odobrenje računa za 2011. g. koji će poslati Generalnoj skupštini. Usvojen je predlog Generalne skupštine da iznos članarine i dalje bude 17.000 evra po članu, što čini A Budžet. Na poslednjoj sednici o.g. (u Parizu), UO će dobiti na usvajanje konačni predlog budžeta za 2013.g. sa alokacijama članova.
Održana je i sednica Generalne skupštine na kojoj su obavljena nova imenovanja i izabrane osobe za Upravljačka tela ASECAP-a. Na predlog COMEX-a, članovi su jednoglasno izabrali novo ASECAP rukovodstvo (dodatak tački 6.a) koje čine: prvi potpredsednik je Žan Meski (ASFA); drugi potpredsednik je Ojvind Haleraker (NORVEGFINANS); COMEX član sa pravom glasa je Masimo Šintu (AISCAT) i COMEX član sa pravom glasa je Tomas Dž. Fening (MACQUARIE MOTORWAY GROUP).
Za predsednike su jednoglasno imenovani: za COPER I- Bruno de la Fuente (ASETA), za COPER II- Malika Sedi (ASFA), i COPER III – Marko Jandrisits (ASFINAG). UO je i imenovao potpredsednike na predlog COMEX-a, tako da su za COPER I potpredsednici Valerija Dumerc (ASFA), Mauricio Rotondo (AISCAT) i Anton Ziber (ASFINAG); za COPER II, E.Stoki (AISCAT), L.Vinsentsen (Sund & Bælt) i B.Bajić (HUKA); za COPER III R.Arditi (AISCAT), R.Kamolino (APCAP) i E. Kanel (ASFA). Novi predsednici sa po tri potpredsednika su obećali da će početi rad na osnovnim ASECAP poljima, kao i ASECAP COMEX-u i UO.
Dogovoreno je da sednica UO 2012/3 bude u Parizu, 26.-27.11. 2012.g.a sednica UO 2012/1 i godišnji događaj o bezbednosti na putevima u Rimu, 4. i 5.03.2013.g. Za ASECAP studijske i informativne dane su kandidovani kao članovi - domaćini – za „Dane ASECAP-a 2013“ Dubrovnik, Hrvatska, od 26.-29. maja 2013.g. i za „Dane ASECAP-a 2014“ - Grčka (TEO).
Razmatrana je podneta prijava za pridruženo članstvo državne kompanije “Russian Highways” i UO je odlučio da kandidat ispunjava uslove. UO je ovlastio Generalnog sekretara da shodno proceduri obavesti kompaniju “Russian Highways” i pozove ih da prisustvuju sednici UO 2012/3 u Parizu i predstave kompaniju i njene interese u vezi sa kandidaturom.