ASECAP-ovi studijski i informativni dani 2012

asecap torino 2012ASECAP-ovi Studijski i informativni dani 2012 su održani od 27. do 30. maja 2012.g. u Torinu (Italija). Ovaj uspešni događaj je obeležen razgovorima na visokom nivou vezano za temu “Inovativna TEM-S: u susret pametnom, ekološkom i bezbednom saobraćaju”.
 
Bliža saradnja ASECAP-a i GSA


Inovativna Transevropska saobraćajna mreža: 

"Vreme je da se pametan, ekološki i bezbedan saobraćaj pretvori u stvarnost"
 

Članovi ASECAP-a neprestano ističu svoju podršku posvećenosti Evropske Unije inovativnom, ekološkom i društveno odgovornom drumskom saobraćaju kao sastavnom delu održive multimodalne mobilnosti, i istovremeno su svesni da oni rukovode onim putevima Transevropske saobraćajne mreže koji predstavljaju najviši nivo kvaliteta. U ovom smislu je Predsednik ASECAPA, Klaus Širhakl, usmerio tok diskusija: “Pozdravljamo opšte ciljeve koje su postavile institucije Evropske Unije u pogledu Transevropske saobraćajne mreže i želimo da budemo sigurni da se praćenje dugoročnih ciljeva može postići u praksi. To zahteva racionalni pristup kome želimo da doprinesemo na osnovu naše praktične stručnosti i iskustva stečenih pri svakodnevnom rukovođenju našim autoputevima.”

Izgleda da su primenljivi politički i pravni okviri, inovativne tehnologije i, naročito, ITS suštinski alati koje treba primeniti kako bi se postigli postavljeni ciljevi. Veliki broj stranaka na ovaj način omogućava cirkulaciju brojnih dobrih ideja, osmišljavanje novih rešenja i razvoj različitih primena. Ipak, glavni sekretar ASECAP-a, Kalistratos Dionelis, naglašava: “Vreme je da se sastave delovi slagalice, što nije lak zadatak. Da li svi razumemo stvari na isti način? Kako definišemo i merimo važne ciljeve? I kako se oni mogu dostići pri realnim uslovima na tržištu? Ako želimo da se pomerimo sa “istraživanja radi istraživanja” na konkretnu primenu inovacija na puteve u Evropi, potreban nam je podeljeni pristup koji mora biti jasno orijentisan na preraspodelu.”

Panelisti na visokom nivou koji predstavljaju institucije EU, glavni koncesionari autoputeva i ostale zainteresovane strane dele isto mišljenje da težište mora biti na stvarnoj raspodeli izvodljivih rešenja za pametan, ekološki i bezbedan saobraćaj u godinama koje slede, pre nego osmišljavanje novih strategija i vizija. Diskusija je pokazala da ovo zahteva, pod okriljem kreatora politike, blisku saradnju i koordinaciju duž celog lanca vrednosti putnih usluga, uključujući sve bitne zainteresovane strane i u ponudi i u potražnji, kako bi se postiglo zajedničko razumevanje prioritetnih domena u kojima se mogu preduzeti realne akcije, sa pažljivo definisanim parametrima kvaliteta i troškova.

Pored toga. ASECAP je insistirao na sastavljanju “delova slagalice” u okviru multimodalne šeme Evropske Unije koja predstavlja nešto više od običnog zbira –fragmentiranih- nacionalnih realnosti. Preduslov je da se bilo koje dogmatsko ignorisanje putnog saobraćaja u poređenju sa drugim načinima površinskog transporta mora ostaviti po strani, jer se održivi multimodalitet neće pojaviti uprošćenim fokusiranjem investicija tokom narednih decenija na železnice i unutrašnje plovne puteve.


Kao zaključak ćemo navesti izjavu Predsednika ASECAP-a, Klausa Širhakla:

“Rukovodioci autoputeva pod naplatom putarine pokazuju kako drumski saobraćaj daje prednost održivosti kroz efikasno upravljanje i prikladno održavanje mreže. Spremni smo da zadržimo vodeći položaj u ovom domenu, i da se sastanemo sa drugim igračima kako bi smo zajedno ustanovili šta se konkretno podrazumeva pod « održivom multimodalnom mobilnošću». Budimo jasni, pretvaranje pametnog, ekološkog i bezbednog saobraćaja u realnost je neophodno i hitno, i ne možemo priuštiti pravljenje greške oslanjajući se na nekoordinirani teoretski pristup čiji ćemo neuspeh morati da prihvatimo u narednih deset do dvadeset godina. Tada će biti prekasno.”


Štampa