U prisustvu predsednika Vlade Republike Srbije Miloša Vučevića, ministra za javna ulaganja Darka Glišića, ambasadora NR Kine u Srbiji Li Minga, članova vlade, v.d. direktora Puteva Srbije i Koridora Srbije, Zorana Drobnjaka i Aleksandra Antića, predstavnika izvođača i podizvođača, kao i lokalnih samouprava, danas 01.02.2025.g. završena je izgradnja brze saobraćajnica Iverak – Lajkovac, poddeonice Iverak - petlja Divci.
OSNOVNI PODACI O PROJEKTU
Stacionaža počinje od državnog puta IB reda broj 27 (Loznica-Valjevo-Lazarevac) od mesta Iverak preko novoprojektovane kružne raskrsnice i preko saobraćajne petlje „Divci“ završava se priključkom na postojeću petlju „Lajkovac“ autoputa Beograd-Južni Jadran.
Projektnim rešenjem, denivelisanim ukrštajima obezbeđuje se bezbedno, kvalitetno povezivanje kao i prohodnost ostalih državnih i lokalnih puteva.
Mostovi i propusti kojih ima 26, su sa odvojenim smerovima i različitih dužina. Najduži most je na km 13+980 koji premošćuje reku Kolubaru, državni put i lokalne puteve, dužine oko 928 m.
Veći deo trase se nalazi u plavnoj zoni reke Kolubare oko 52% trase.
Usvojena računska brzina je 100 km/h, a primenjeni su sledeći elementi:
- vozne trake 4x3,50 m = 14,0 m.
- ivične trake 4x0,50 m = 2,0 m.
- razdelna traka 1x4,0 m = 4,0 m.
- bankine 2x1,5 m = 3,0 m.
Ukupna širina karakteristčnog poprečnog preseka je 23m.
Projektom je obuhvaćeno kontrolisano odvodnjavanje kolovoza sa sistemom za prečišćavanje i zaštite vodotokova.
PODDEONICA OD IVERKA DO PETLjE DIVCI - 5,8 km
Na km 0+536,65 je projektovana i izgrađena kružna raskrsnica, koja predstavlja vezu grada Valjeva postojećim putem sa planiranom Severnom obilaznicom oko Valjeva i novoprojektovanom saobraćajnicom. Trasa nadalje prelazi mostom preko postojećeg državnog puta i železničke pruge na stacionaži oko 1+900 i dalje nastavlja pružajući se sa desne strane železničke pruge iz pravca Valjeva ka Lajkovcu. Na km 2+400 je takođe kružnom raskrsnicom ostvarena veza sa budućom Južnom obilaznicom, a na km 5+800, projektovana je petlja Divci – denivelisana raskrsnica koja ima funkciju povezivanja planiranog državnog puta sa postojećim državnim putem IB reda broj 27, kao i sa državnim putem IIA reda broj 150 kao vezom sa opštinskim centrom Mionica i turističkim centrom Divčibare.
OSNOVNI PODACI O IZVEDENIM RADOVIMA
Izgrađeno je 8 objekata – mostova
Izvršena je regulacije reka Krivošije i Rabas
Količine materijala:
- Iskop – 5.300,00m3
- Nasip – 814.000,00m3
- Drobljeni kameni agregat – 121.000m3
- Beton – 12.500m3
- Asfalt – 28.180 tona
Izmešteno je 10 kolizija elektro-energetskih instalacija, izmešteno i zaštićeno 8 telekomunikacionih instalacija i postavljeno 4 km nove putne TK kanalizacije.
Postavljena rasveta na kružnoj raskrsnici na mostu br.3
ZNAČAJ PROJEKTA
Brza saobraćajnica Iverak-Lajkovac je veoma važna za ceo Kolubarski okrug pošto povezuje grad Valjevo sa autoputem Miloš Veliki, odnosno autoputem Beograd-Južni Jadran. Ova saobraćajnica skraćuje putovanje do Beograda i poprečna je veza u putnoj mreži Republike Srbije. Povezuje delove Republike Srpske i Bosne i Hercegovine sa autoputem E-763 i dalje preko koridora 10, sa Bugarskom i Grčkom