JP „Putevi Srbije“ obaveštava javnost da od danas, 01.11.2021.g. počinje sa radom Zimska služba, prema Planu zimskog održavanja državnih puteva I i II reda u Republici Srbiji 2021/2022.g.
Planom zimskog održavanja putne mreže predviđeni su posebni radovi, aktivnosti i mere neophodni za obezbeđenje prohodnosti puteva i bezbednosti saobraćaja u zimskim uslovima.
Plan zimskog održavanja državnih puteva I i II reda se sprovodi od 01.11.2021.g. do 31.03.2022.g. i obavezujući je okvir za formiranje planova svih preduzeća koja se bave održavanjem puteva.
Na održavanju kompletne mreže državnih puteva Republike Srbije angažovana su 22 preduzeća za puteve i dva preduzeća koja pružaju uslužnu delatnost („Srbijaput“-Beograd i „Vojvodinaput“- Novi Sad).
Sistem obaveštavanja i informisanja medija i svih zainteresovanih o stanju na putevima tokom zimskog perioda organizovan je na sledeći način:
Štab zimske službe, na osnovu izveštaja sa terena, koje dobija iz punktova preduzeća za puteve, formira jedinstveni ,,Izveštaj Zimske službe“ koji dostavlja direktoru, tehničkom direktoru i izvršnom direktoru Sektora za održavanje državnih puteva I i II reda i objavljuje na internet prezentaciji Preduzeća.
Informativni centar JP ,,Putevi Srbije“ preuzima Izveštaj i prosleđuje ga resornom ministarstvu, MUP Republike Srbije – Sektoru za vanredne situacije i medijima.
Objedinjeni Izveštaj zimske službe o stanju na putevima objavljuje se dva puta dnevno, po potrebi i češće.
Odeljenje za odnose sa javnošću kontinuirano prati sve izveštaje sa terena i izveštaje Republičkog hidrometeorološkog zavoda Srbije i po potrebi, medijima šalje saopštenja i obaveštenja za javnost i apele javnosti.
ŠEMATSKI PRIKAZ PROTOKA INFORMACIJA
Osnovni prioritet JP „Putevi Srbije“ u zimskom periodu je održavanje državnih puteva I i II reda koje se obavlja iz putnih baza i punktova, kojih ukupno ima 169.
Prisustvo mehanizacije u putnim bazama na autoputevima je neprekidno 24 časa.
Održavanje se sprovodi po sledećim prioritetima i kategorijama:
- Prvi prioritet / A kategorija, ukupno 6.077,914 km - Kolovoz se čisti i posipa čistom soli i mora biti očišćen u roku od 4 sata nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave,
- Drugi prioritet / B kategorija, ukupno 4.285,212 km - Kolovoz se čisti i posipa mešavinom soli i rizle u odnosu 1:4 i mora biti očišćen u roku od 6 sati nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave,
- Treći prioritet / C kategorija, ukupno 4.684,292 km - Kolovoz se čisti i posipa mešavinom soli i rizle u odnosu 1:4 i kolovoz mora biti očišćen u roku od 8 sati nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave.
Na jugu Srbije u sezoni 2021/2022.g. primenjuje se nova vrsta ugovora koja se bazira na nivou usluga.
Ukupno 3.049,957 km putne mreže se održava po novom principu:
- od toga 814,875 km A kategorije;
- 033,288 km B kategorije;
- 201,794 km C kategorije.
dok se na ostalom delu putne mreže održavanje obavlja po klasičnom sistemu.
Prema Planu zimske službe za 2021/2022.g. raspoloživo je:
- 760 putarskih vozila i kamiona
- 336 mašina
- 2210 radnika u jednoj smeni, od toga:
- 928 radnika – putara
- 182 tehničara
- 339 mašinista
- 761 vozača.
Angažovanost mehanizacije može biti i veća u slučajevima pojave elementarnih nepogoda i shodno stepenu njihove jačine.
Obezbeđeno je ukupno sa rezervama 99.000 tona soli i 1500 tona hladne asfaltne mase za sanaciju udarnih rupa i dovoljne količine kamene rizle/agregata preko 100.000 tona.
Posebna pažnja pri organizaciji održavanja državnih puteva I i II reda u zimskim uslovima poklanja se:
a) mostu „Gazela“, prevoju Bubanj Potok, Begaljičko Brdo i prevoj „Mečka“ na autoputu;
b) prevoju Čestobrodica na putu Paraćin – Zaječar (600 m.n.v);
v) usponu Rušanj i Rudnik na Ibarskom putu;
g) prevoju Zlatibor, (1000 m.n.v.);
d) prevoju Popadija (Majdanpek – Negotin);
đ) prevoju Tresibaba (Knjaževac – Niš);
e) prevoju Svetinja (Topola – Kragujevac);
ž) prevojima na Fruškoj Gori (Iriški Venac, Banstol),
z) širim područjima Tare, Crne Trave i Sjenice,
i) mostu kod Beške na putu Beograd - Novi Sad,
j) prevoj Jaram na putu Brzeće-Kopaonik,
k) most preko Save, obilaznica Dobanovci-Ostružnica
l) zona mosta Prijevorac na rekonstruisanoj deonici IB23, između Borove Glave i Kokinog Broda,
lj) obilaznica Beograda od Sektora-3 ( reka Sava ) do kraja Sektora-5 ( Straževica ) i Kružni put,
m) novi most „Batajnica“ sa rampama, u petlji Batajnica.
JP „Putevi Srbije“ sarađuje sa Ministarstvom za unutrašnje poslove Republike Srbije - Upravom saobraćajne policije, Sektorom za vanredne situacije i obaveštava ih redovno o stanju na putevima, prihvata sugestije i zajedno odlučuju o obustavama saobraćaja na kritičnim deonicama.
JP „Putevi Srbije“ apeluje na sve korisnike puteva i učesnike u saobraćaju da se pridržavaju propisa i da se ne uključuju u saobraćaj bez zimske opreme, pogotovo na kritičnim deonicama, da poštuju ograničenja brzine, povećaju brigu o drugima i pokažu neophodnu solidarnost na putu.
Na naslovnoj strani Internet prezentacije JP „Putevi Srbije“ (www.putevi-srbije.rs) možete preuzeti Plan zimske službe 2021/2022.g., kratak i detaljan Izveštaj zimske službe na dnevnom nivou, Mapu stanja na putevima u zimskom periodu, Mapu državnih puteva po prioritetima, kao i Prezentaciju Plana zimskog održavanja državnih puteva I i II reda u Republici Srbiji.
Izjavu Zorana Stojisavljevića, rukovodioca štaba Zimske službe i izvršnog direktora Sektora za održavanje državnih puteva I i II reda o organizaciji rada Zimske službe, kao i snimak Punkta za održavanje autoputeva u Vrčinu možete pogledati na sledećem linku:
JP „PUTEVI SRBIJE“