POČELA KAMPANJA “VOZI ODMORAN - NAPRAVI PAUZU SVAKA DVA SATA”

Kampanja “Vozi odmoran”, počela je 07.07.2025.g. zajedničkom konferencijom za medije u Beogradu namenjena domaćim, ali i vozačima koji prolaze kroz Srbiju u tranzitu, sa ciljem da se tokom leta smanji broj saobraćajnih nezgoda izazvanih umorom vozača.

Kampanja se sprovodi već devet godina, od jula do sredine septembra i obuhvatiće zajedničke aktivnosti partnera - Ministarstva unutrašnjih poslova, USP, Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS), JP "Putevi Srbije", Auto-moto saveza Srbije (AMSS), Turističke organizacije Srbije i kompanije "EKO Srbija".

Slogan kampanje “Vozi odmoran – napravi pauzu svaka dva sata” jasno govori o cilju kampanje - povećanju bezbednosti u saobraćaju, smanjenju broja nezgoda i stradalih tokom leta, kada je zbog umora značajno povećan broj nezgoda i stradalih u saobraćaju.

V. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović je istakao da je prošle godine u Srbiji, tokom leta, u saobraćajnim nezgodama stradalo 175 osoba i da gotovo dve osobe izgube život svakog dana, što govori da su letnji meseci rizičniji za vožnju. “Prema statistici, rekao je Stamatović, u prvih šest meseci prošle godine je stradalo 207 osoba, i u drugoj polovini godine još 307”.
Pripremljena je i posebna brošura, navodi Stamatović, dostupna i u elektronskoj formi, sa informacijama kako da vozač prepozna simptome umora, kako da reaguje da bi bezbedno nastavio i završio putovanje. On je apelovao na vozače da ne koriste mobilni telefoni tokom vožnje, izbegavaju vožnju noću i vezuju sigurnosni pojas.

Rukovodilac Odeljenja za odnose sa javnošću JP “Putevi Srbije” Ljerka Ibrović je naglasila da je važno apelovati na građane da vode računa i obavezno naprave pauzu na svaka dva sata. “Na autoputevima u Srbiji imamo više od 85 parkirališta i više od 65 benzinskih stanica sa odmorištima, sa restoranima, gde se vozači mogu odmoriti, napraviti pauzu, osvežiti se i nakon toga nastaviti put”, istakla je Ibrović.
JP “Putevi Srbije” će, u okviru svojih aktivnosti u kampanji, na svim VMS portalima, (portalima sa izmenjivom saobraćajnom signalizacijom), postaviti natpise i slogan kampanje - "Vozi odmoran, napravi pauzu svaka dva sata", u skladu sa dinamikom saobraćaja na putnoj mreži Srbije, vodeći računa o stanju na putevima, saobraćajnim nezgodama, o radovima na putu i svemu onome sa čime se može vozač susresti prilikom vožnje, navela je Ljerka Ibrović.
Naglasila je da se kampanja sprovodi zajedno sa partnerima i da upravo međuinstitucionalna saradnja i sinergija svih učesnika govore o važnosti bezbednosti u saobraćaju i ovakvih akcija.

Direktor Sektora komercijalnih poslova AMSS Nebojša Mandić je izjavio da AMSS učestvuje već godinama u nizu zajedničkih aktivnosti, da su na usluzi vozačima 24 časa dnevno, da je dobra priprema putovanja od ključne važnosti. Mandić je apelovao na vozače da povećaju odgovornost za volanom.

Pomoćnica direktora Turističke organizacije Srbije Vesna Zlatić je izjavila da pod sloganom “Doživi Srbiju” TOS promoviše i predstavlja Srbiju kao turističku destinaciju uz napomenu da je u tom procesu važni i da se razmišlja gde turisti mogu da se odmore, sa preporukamaa i sugestijama kako prekinuti putovanje na kratko i istovremeno doživeti lepote Srbije.

Uz napomenu da je svaki život dragocen, da svaka greška u saobraćaju može izazvati fatalne posledice, poruka svih učesnika u konferenciji za medije kampanje “Vozi odmoran” je da će svi, kao partneri, zajedno nastaviti da ulažu napore i da kroz ovakve akcije doprinesu povećanju saobraćajne kulture i bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.

Izjave učesnika u konferenciji za medije možete pogledati na linku: Kampanja Vozi odmoran, napravi pauzu svaka 2 sata


Print